Du kan anlita oss, som redovisningsbyrå, för enskilda uppdrag eller på en mer kontinuerlig bas, när det gäller den ekonomiska redovisningen/ bokföring för ditt företag. Våra redovisningskonsulter har erfarenhet från många olika branscher och olika specialområden. Vi är mycket flexibla och kan arrangera olika lösningar. Idag finns alternativ till det mer traditionella "lämna pärmen-lösningen", såsom webbaserade lösningar och inscannade fakturor. Du bestämmer själv hur mycket du respektive våra redovisningskonsulter ska utföra av redovisningen.
Lämnar du ditt bokföringsmaterial till oss, så sköter vi löpande bokföring och upprättar momsdeklarationer, skatteuppbörder och övriga ekonomiska rapporter. Vid årets slut ordnar vi, om du vill, med bokslut och nödvändiga deklarationer för företaget och för dig som företagsledare.
Är du trött på att bläddra i pärmar? Vill du ha tillgång till dina leverantörsfakturor, var du än är? Då är inskannade fakturor något för dig.
Elektronisk fakturahantering är ett arbetssätt som allt fler små och medelstora företag drar nytta av. Syftet är att effektivisera hanteringen utav leverantörsfakturor och på så sätt spara tid och pengar genom att t.ex. inte längre behöva leta efter fakturor i pärmar.
Fakturascanning
Ett grundläggande steg i elektronisk fakturahantering är fakturascanning, där fakturor som anländer i pappersform skannas och automatiskt skickas till oss via nätet.
Med åtkomst även utanför kontoret blir det enklare med attestering. Risken att betalningar blir försenade minskas, samtidigt som kontrollen över var samtliga fakturor befinner sig ökar.
Vill du veta mer om vår elektroniska fakturahantering, tveka inte att kontakta oss.